İHALENİN FESHİ DAVASI NEDİR 2 ?

İHALENİN FESHİ DAVASI NEDİR 2 ?

İhalenin Feshi Davası Ne Zamana Kadar Açılabilir?

İhalenin feshi davası, ihale tarihinden itibaren 7 günlük süre içerisinde şikayet yoluna başvurulması suretiyle açılmalıdır. Bunun istisnası ihalenin feshine sebep olacak durumun sonradan öğrenilmesi halidir. Bu durumda ihalenin feshine sebep olan durumun öğrenilmesinden itibaren 7 gün içerisinde şikayet yoluyla ihalenin feshi talep edilebilir. Ancak her halde 1 yıl içerisinde ihale feshi isteminde bulunulmalıdır. Bu her halükarda uygulanacak 1 yıllık süre içerisinde ihalenin feshi talep edilmez ise şikayet hakkı düşecektir. Ayrıca ihalenin feshi davalarında icra mahkemesinin, 20 gün içerisinde duruşmayı yapması gerekmektedir.

İhale Bedeli Ne Zamana Kadar Ödenmelidir?

İhale bedeli kural olarak hemen ödenmelidir. Ancak ilgili kanunda belirtilen durumlar gerçekleştiği takdirde, icra memuru tarafından ihale bedelinin ödenmesi için en fazla 10 günlük süre tanınabilir.

İhale Bedelinin Yatırılmaması Halinde Ne Olacaktır?

İhalenin feshi talebiyle şikayet yoluna başvurulmuş olsa dahi satış bedeli derhal veya İİK madde 130’da belirtildiği üzere icra memuru tarafından alıcıya 10 günü geçmemek kaydıyla verilen mühlet içerisinde ödenmelidir. İhaleye ilişkin ödeme, alıcı tarafından gerçekleştirilmez ise icra müdürü tarafından İİK madde 133’e göre ihale alıcısından sonra en yüksek peyi süren ikinci kişiye teklifte bulunabilmesi ve taşınmazı 7 gün süreyle artırmaya çıkarabilmesi için süre vermesi, sürenin geçmesi sonrasında ihale kararını kaldırmış olması gerekir.

İhalenin Feshi Davası Kaç Gün İçinde Açılmaz İse İhale Kesinleşir?

İhalenin feshi talebiyle şikayet yoluna başvurmak için, ihale tarihinden itibaren 7 günlük süre bulunmaktadır. Eğer ihalenin feshi bu süre içerisinde talep edilmez ise ihale kesinleşmiş olacaktır.

İhalenin Feshi Davası Hangi Mahkemede Görülür?

İhalenin feshi davası bakımından İcra Mahkemeleri görevlidir. Ancak ortaklığın giderilmesi yoluyla taşınmazın açık artırmayla satış yapılması halinde görevli mahkeme Sulh Hukuk Mahkemesi olacaktır. Yetkili mahkeme ise açık arttırmayı yapan icra dairesinin bulunduğu yer İcra Hukuk Mahkemesidir.

İhalenin Feshi Davasında İhalenin Feshine Karar Verildiğinde Ne Olacaktır?

İhalenin feshi davası sonrası ihale feshine karar verilir ve bu karar kesinleşirse, alıcının satılan taşınır ve taşınmaz üzerindeki mülkiyet hakkı sonlanır. Bu durumda alıcıya faizi ile birlikte, ödediği satın alma bedeli geri ödenir. Ardından ihaleye konu olan taşınır ve taşınmaz değerin satışı yeniden yapılarak ilgililer arasında gerçekleşen ihale sonrası satış tamamlanır.

İhalenin Feshi Davası Reddedildiğinde Ne Olacaktır?

İhalenin feshi davasının reddine dair bir karar alınır ise haksız istemde bulunan tarafa ihale bedelinin %10 oranında adli para cezası verilmekte, satış ihalesi yapılan taşınmaz için takip nedeni konut finansmanı ise adli para cezası oranı %20’ye yükseltilmektedir.

İhalenin Feshi Davasında Verilen Karar Ne Zaman Kesinleşir?

Feshe dair verilen karar, her iki tarafa da tebliğ edilir. Taraflar tebliğden itibaren 10 gün içerisinde karara itiraz etmez ise verilen karar kesinleşmiş olacaktır.