Çekte Zamanaşımı Süresi Nedir?

Çekte Zamanaşımı Süresi Nedir?

Adi Ortaklığın Feshi

Hamilin cirantalara, çeki düzenleyene ve diğer çek borçlularına karşı sahip olduğu veya çek borçlularının birinin diğerine karşı sahip oldukları başvuru hakkının ne kadar süre ile devam edeceği, Türk Ticaret Kanunu’nun zamanaşımı başlığını taşıyan 814. maddesinde düzenlenmiştir. Buna göre, hamilin cirantalara, çeki düzenleyene veya diğer çek borçlularına karşı başvurma hakkı, yukarıda bahsetmiş olduğumuz çekin ibraz sürelerinin bitiminden itibaren üç yıl geçmekle zamanaşımına uğrayacaktır.

ÇEKTE ZAMANAŞIMINI KESEN HALLER NELERDİR?

TTK’nın ilgili maddesine göre; “Zamanaşımı; dava açılması, takip talebinde bulunulması, davanın ihbar edilmesi veya alacağın iflas masasına bildirilmesiyle kesilir.” Zamanaşımı kesildikten sonra, süresi aynı olan yeni bir zamanaşımı süresi işlemeye başlayacaktır. Takibatın da işte bu yeni zamanaşımı süresi içinde yapılmış olması gereklidir.

ZAMANAŞIMINA UĞRAMIŞ ÇEK İÇİN HANGİ YOLLARA BAŞVURULABİLİR?

§ Çek hamili, zamanaşımına uğrayan çeki, açacağı davalarda yazılı delil başlangıcı olarak kullanabilir.

§ Asıl temel borç ilişkisine dayanarak dava açılabilir. Yani asıl borç ilişkisinden kaynaklanan zamanaşımına dayanarak dava açabilmek mümkündür.

§ TTK mad. 732 uyarınca sebepsiz zenginleşme davası açılabilir.

Buraya tıklayarak diğer makale örneklerimize ve dilekçe örneklerimize ulaşabilirsiniz.