Askeri Yasak Bölgelere Girme Suçu Şikayet Süresi, Zamanaşımı ve Görevli Mahkeme
20670

Askeri Yasak Bölgelere Girme Suçu Şikayet Süresi, Zamanaşımı ve Görevli Mahkeme

Türk Ceza Kanunu Madde 332′ de yer alan askeri yasak bölgelere girme suçu şikayete tabi suçlardan olmayıp savcılık tarafından resen soruşturulur. Yani bu suçlara dair herhangi bir şikayet süresi yoktur. Şikayetten vazgeçme hali ceza davasının düşmesi sonucunu doğurmaz. Suç, dava zamanaşımı süresine riayet edilmek kaydıyla her zaman soruşturulabilir.

Dava zamanaşımı TCK madde 66’da düzenlenmiş olup uçun işlendiği tarihten itibaren belli bir süre geçtiği halde dava açılmamış veya dava açılmasına rağmen kanuni süre içinde sonuçlandırılmamış ise ceza davasının düşmesi sonucunu doğuran bir ceza hukuku kurumudur. Askerî yasak bölgelere girme suçu için yapılan yargılamalarda TCK m.331 birinci fıkradaki fiil açısından olağan dava zamanaşımı süresi 8 yıl, ikinci fıkradaki fiil için dava zamanaşımı süresi 15 yıldır. Suç, bu zamanaşımı süresi içerisinde her zaman soruşturulabilir, bu zamanaşımı süresi geçtikten sonra soruşturma yapılamaz.

Bununla birlikte askeri yasak bölgelere girme suçunda görevli mahkeme asliye ceza mahkemeleridir.