Terk Nedeniyle Boşanma Dava Dilekçesi Örneği

Terk Nedeniyle Boşanma Dava Dilekçesi Örneği

ANTALYA NÖBETÇİ AİLE MAHKEMESİ’NE

TALEP EDEN          :A….. B….. (T.C.:…………….)

VEKİLİ                      :Avukat……………

ADRES

DAVALI                     :C….. D….. (T.C.:……………)

ADRES

TALEP KONUSU     :Dava dilekçemizin sunulmasından ibarettir.

AÇIKLAMALARIMIZ

Müvekkil A….. B…. ile davalı C….. B…., 01.01.2000 yılında evlenmişlerdir (EK-1) ve bu evliliklerinden X ve Y isimli müşterek çocukları (nüfus kayıt örnekleri ektedir EK-2) bulunmaktadır.

Davalı ile müvekkil arasında evliliklerin hemen başından itibaren zaman zaman baş gösteren ve hepsi davalının kusurlu davranışlarından kaynaklanan sorunlar yaşanmış, ancak yaşanan bu sorunlar son yıllarda daha da sık yaşanır hale gelmiştir.

Davalı yan, evlilikleri boyunca devamlı olarak yok yere sorunlar çıkarmış, hem davacı müvekkil hem de ailesine karşı saygısız, sevgisiz ve ilgisiz tavırlar sergilemiştir. Yok yere çıkarılan her kavgadan sonra çocuklarını arkasında bırakarak ortak konutu terk etmiş; her defasında da iddialarını inkâr ederek eve geri dönmek istemiştir. Müvekkil bu evliliğin bu zamana kadar sürdürülmesinde büyük bir gayret göstermiştir.

Davalı taraf evliliklerinin başından bu yana eşine, çocuklarına ve eşinin ailesine karşı saygısız, sevgisiz ve ilgisiz davranışlarda bulunmuş, güven ilişkisini sarsacak şekilde devamlı olarak evini, daha çok küçük yaşlardaki çocuklarını arkasında bırakarak terk etmiştir.

Son olarak ../../…. Tarihinde yine yoktan sebeplerle kavga çıkaran davalı, evi yine terk etmiş ve bu terkin ardından … ay geçmiştir. Bu süreçte evine dönmeyen davalı sürekli olarak yoktan sebeplerle sıkıntılar çıkararak evine ve çocuklarına dönmeyi reddetmiştir.

Tarafımızca yapılan başvuru üzerine, Ankara … Aile Mahkemesinin ../../…. Tarih ve …./… Esas sayılı dosyası ile davalı tarafın eve dönmesi hususunda ihtar kararı (EK-3) verilmiş; bu karar ../../…. Tarihinde kendisine tebliğ edilmiştir (EK-4).

Tebliğ edilen bu ihtara rağmen haklı bir sebebi olmaksızın ortak konuta dönmeyen davalı ile müvekkil arasındaki evlilik birliğinin devam etmesi mümkün olmadığından işbu davanın açılması zarureti tarafımıza hasıl olmuştur.

Bununla birlikte, müvekkil sabit ikametgâh sahibi olup (EK-5), çocukların yaşları, okudukları okullar ve alışkın oldukları yaşam tarzı düşünüldüğünde davacı müvekkil yanında kalmaları menfaatlerine olacaktır. Zira davalı taraf sabit ikamet sahibi olmayıp, henüz nerede ikamet edeceği dahi belli değildir. İlaveten davalı tarafın tekrar eder şekilde sadakatsiz davranışlarda bulunması, hem kendisine hem de çocuklarına ilgisiz, alakasız davranması noktasında, müşterek çocukların davacı müvekkilin yanında daha sağlıklı bir yaşam sürecekleri, eğitimlerinin aksamayacağı, mutlu ve sıcak bir aile ortamı bulacakları açıktır.

Bu sebeple, bu süreçte davacı müvekkil yanında bulunan küçük yaştaki müşterek çocukların velayetlerinin davacı müvekkile verilmesini ve dava sürecinde davacı müvekkil lehine geçici velayet ilişkisi kurulmasını talep ederiz.

HUKUKİ NEDENLER       : HMK, TMK, Av. Kan. Ve ilgili sair mevzuat

DELİLLER                          : Nüfus kayıtları, yerleşim yeri belgeleri, Ankara … Aile Mahkemesinin ../../…. Tarih ve …./… Esas sayılı dosyası, ../../…. Tarihli tebligat zarfı,  bilirkişi raporu, tanık, keşif, yemin ve sair delail.

Karşı tarafça sunulan/sunulacak delillere karşı delil sunma hakkımızı saklı tutmaktayız

SONUÇ VE TALEP : Yukarıda açıklanan ve Sayın Mahkemenizce re ’sen dikkate alınacak nedenlerle

1-Haklı davamızın ve tüm taleplerimizin KABULÜNE,

2-Tarafların terk sebebiyle BOŞANMALARINA,