Kira Sözleşmelerinde Akde Aykırılık

Kira Sözleşmelerinde Akde Aykırılık

Özenle Kullanma Ve Komşulara Saygı Gösterme
-Akte Aykırılık-
Kiracı, kiralananı, taraflar arasında yapılan sözleşmeye uygun olarak özenle kullanmak kiralananın bulunduğu taşınmazda oturan kişiler ile komşulara saygıyı göstermekle yükümlüdür.
Kiracının bu yükümlülüğüne aykırı davranması durumunda kiraya veren taraf, konut ve çatılı iş yeri kirasında,en az otuz gün süre vererek, aykırılığın giderilmesi,aksi takdirde sözleşmeyi feshedeceği konusunda yazılı bir ihtarda bulunabilir. Diğer kira ilişkilerinde ise ,kiraya veren,kiracıya önceden bir ihtarda bulunmaksızın yazılı bir bildirimle sözleşmeyi hemen feshedebilir.
Konut ve çatılı iş yeri kirasında, kiracının kiralanana kasten ağır bir zarar vermesi, kiracıya verilecek sürenin yararsız olacağının anlaşılması veya kiracının bu yükümlülüğe aykırı davranışının kiraya veren veya ayrı taşınmazda oturan kişiler ile komşular bakımından çekilmez olması durumlarında kiraya veren yazılı bir ihtara bildirime gerek duymaksızın sözleşmeyi hemen feshedebilir.
Bu maddede Konut ve çatılı iş yeri kiralarında akde aykırılık nedeniyle en az 30 gün süre verilmesi gerekir.
Konut ve çatılı iş yeri dışındaki diğer kira sözleşmelerinde akde aykırılık halinde süre vermeden yazılı ihtarla akit feshedilebilir.

Akde Aykırılıkta Dava Açma Hakkı
• Dava açma hakkı sözleşmenin tarafı olan kiraya verene aittir.
• Kiraya veren durumunda olmayan malikin dava açma hakkı yoktur.
• Yeni malik kiraya verenin halefi olarak dava açabilir.
• Dava açıldıktan sonra kiralananın el değiştirmesi durumunda ancak temlik ile davaya devam edilmesi mümkün olur.