Alanya Avukat Manavgat Fethiye

Görevsizlik Kararı Nedir?

Mahkemenin göreve ilişkin yaptığı inceleme sonucunda görevsiz olduğu sonucuna ulaşması durumunda verdiği karara görevsizlik kararı denir. Mahkeme verdiği bu kararında hangi mahkemenin görevli olduğunu bildirmelidir. Ayrıca dosyanın görevli mahkemeye gönderilmesine karar verir. Dava dosyasını kendiliğinden görevli mahkemeye göndermesi mümkün değildir, yalnızca bu konu hakkında karar verir.

Göreve ilişkin düzenlemeler 6100 Sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanununda bulunur. Mahkemenin verdiği görevsizlik kararı usule ilişkin nihai bir karardır ve mahkeme bu karar ile birlikte davadan elini çeker.

Görev Kuralları

Görev kuralları kamu düzenindendir ve mahkemenin görevli olması bir dava şartıdır. Taraflar aralarında yapacakları bir sözleşme ile görevli mahkemeyi değiştiremezler, görev sözleşmesi yapamazlar. Mahkeme, davanın her aşamasında göreve ilişkin incelemeyi kendiliğinden yapar. Taraflar da yargılamanın her aşamasında görev itirazında bulunabilirler.

… ASLİYE CEZA MAHKEMESİ HAKİMLİĞİ’NE

DOSYA NO              : …/… E.

SANIK                      :

MÜDAFİİ                 :

SUÇ                           : İnfaz Kurumuna veya Tutukevine Yasak Eşya Sokma Suçu.

KONU                       : Görevsizlik kararı verilmesi istemimizden ibarettir.

AÇIKLAMALAR

1-) Müvekkilimiz, … Cezaevi’nde hükümlü bulunan akrabası … …’yı ziyaret için …/ …/ … tarihinde cezaevine gitmiş ve cezaevine giriş sırasında yapılan üst aramasında uyuşturucu maddelerden olan toz esrarı sigara paketlerinin içinde cezaevine sokmaya çalışırken yakalanmış ve hakkında … Cumhuriyet Savcılığı’nın hazırladığı … sayılı iddianame ile infaz kurumuna veya tutukevine yasak eşya sokma suçunu işlediği iddiası ile dava açılmıştır.

2-) Müvekkillerimizin, iddianamede açıklanan eylemlerinin, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun 188/3. fıkrasında öngörülen <uyuşturucu maddeyi başkalarına verme> suçu olarak nitelenebileceği, aynı Yasa’nın 297/1. maddesi uyarınca da, cezaevine sokulan eşyanın temin edilmesi veya bulundurulmasının ayrı bir suç oluşturması halinde, fikri içtima hükümlerinin uygulanması gerekeceğinin öngörülmesi karşısında, kanıtları değerlendirme ve suçu niteleme görevinin Ağır Ceza Mahkemesine ait olması nedeniyle görevsizlik kararı verilmesi gerekmektedir.

3-) Yukarıda açıklanan nedenlerle görevsizlik kararı verilmesi ve dosyanın görevli ağır ceza mahkemesine gönderilmesi gereği nedeniyle mahkemenize başvurulması zorunluluğu hasıl olmuştur.

HUKUKİ NEDENLER      : 5237 S. K. m. 188, 297, 5271 S. K. m. 5

SONUÇ VE İSTEM

Yukarıda açıkladığımız nedenlerle, müvekkilimiz hakkında mahkemenizde açılan …/ … E. sayılı dosyada görevsizlik kararı verilmesini ve dosyanın görevli ağır ceza mahkemesine gönderilmesine karar verilmesini, müvekkilimiz adına saygıyla talep ederiz. …/ …/ …

Sanık Müdafii