Arama Kararı İzin Talebi

…  ……………… MAHKEMESİ’NE

DOSYA NO:

TALEPTE BULUNAN                  :

TC KİMLİK NUMARASI                        :

VEKİLİ                                            :

KARŞI TARAF                               :

TC KİMLİK NUMARASI                        :

VEKİLİ                                            :

ADRES                                             :

KONU                                               : Anayasaya Aykırılık İtirazı.

AÇIKLAMALAR                           :

1- Müvekkilimiz aleyhine mahkemenizde görülmekte olan  …/… Esas sayılı dosyada uygulanacak olan ……. Anayasa’ ya açıkça aykırıdır.

Şöyle ki:

a-)

b-)

c-)

2- 2709 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasası (1982 Anayasası)’nın 152. maddesinin ilk fıkrası “Bir davaya bakmakta olan mahkeme, uygulanacak bir kanun yada kanun hükmünde kararnamenin hükümlerini Anayasaya aykırı görürse ve taraflardan birinin ileri sürdüğü Anayasaya Aykırılık iddiasının ciddi olduğu kanısına varırsa, Anayasa Mahkemesi’ nin bu konuda vereceği karara kadar davayı geri bırakır” şeklindedir.

3- Bu maddeye göre, mahkemenizce Anayasa’ya aykırılık iddiamız ciddi bulunur, Anayasa’ya aykırılık iddiamızın incelenmesi için Anayasa Mahkemesi’ ne gönderilir ve yüce mahkemece itirazımız yerinde görülür ve kabul edilir ise, söz konusu yasa maddesi iptal edilecek ve uygulanma olanağı kalmayacaktır. Zira söz konusu maddenin uygulanması müvekkilimiz açısından ciddi zararlar doğuracaktır.

4- Açıklanan nedenlerle ilgili maddenin Anayasa’ya aykırılığı konusunda karar verilmek üzere dosyanın Anayasa Mahkemesi’ne gönderilmesini istemek zorunluluğu doğmuştur.

HUKUKİ NEDENLER                  : 2709 S. K. m. 152 ve ilgili mevzuat.

İSTEM VE SONUÇ                                    : Mahkemenizce dosyanın Anayasa’ya aykırılık iddiasının incelenmesi için Anayasa Mahkemesi’ne gönderilmesine, eldeki davanın yüksek mahkemenin incelemesinin sonuna kadar geri bırakılmasına karar verilmesini talep ederiz. …/…/…

Davacı Vekili

Av.