Vatandaşlık Avukatı

Vatandaşlık Avukatı

VATANDAŞLIK AVUKATI NEDİR?

Vatandaşlık avukatı, Milletlerarası Özel Hukuk Ve Usul Hukuku Hakkında Kanun,  Türk Medeni Kanunu, Türk Borçlar Kanunu, Türk Ticaret Kanunu, Türk Ceza Kanunu, Milletlerarası Sözleşmeler ve sair kanun kapsamında Türk mevzuatı içerisinde yer alan vatandaşlık hukuku ile ilgili iş ve işlemleri takip eden serbest meslek erbabıdır.

VATANDAŞLIK AVUKATI HANGİ İŞ VE İŞLEMLERE BAKAR?

Vatandaşlık avukatı temel olarak aşağıda sayılan iş ve işlemlere bakmaktadır.

• Yabancıların Türk vatandaşlığına geçiş işlemlerinin yapılması ve takibi
  • Yabancıların Türkiye’de çalışma izinlerinin alınması ve uzatılması işlemlerinin takibi ve sonuçlandırılması
  • Yabancı gerçek ve tüzel kişilerin Türkiye’de gayrimenkul alım-satım işlemlerinin takibi ile gayrimenkullerin kiralanmasına ilişkin sözleşmelerin hazırlanması
  • Yabancıların Türkiye’de oturma izin başvurularının yapılması ve takibi
  • Yabancı gerçek kişilere Türkiye’deki miras hukukuna ilişkin danışmanlık hizmetlerinin verilmesi ile haklarının korunması
  • Yabancı gerçek kişilere ceza hukukuna ilişkin hukuki danışmanlık ve avukatlık hizmeti verilmesi
  • Yabancı gerçek kişilere ilişkin aile hukuku kapsamında boşanma davası, velayet, nafaka, tanıma ve tenfiz davası ve sair davalara ilişkin danışmanlık ve avukatlık hizmeti verilmesi

VATANDAŞLIK AVUKATININ GÖREVLERİ NELERDİR?

Vatandaşlık avukatı,  Milletlerarası Özel Hukuk Ve Usul Hukuku Hakkında Kanun ve sair kanun kapsamındaki iş ve işlemlerin görülmesi, hakların temini ve kurulması amacıyla yapılacak işlemler, verilen idari kararların iptaline yönelik yapılacak iş ve işlemlerin başlatılması ve süreç takibini Türk Mevzuatı kapsamında yapmaktadır.

YABANCILARIN EDİNEBİLECEĞİ HAKLAR NELERDİR?

• Seyahat – İkamet Hak ve Özgürlüğü,
  • Sözleşme Yapma Hakkı,
  • Basın Özgürlüğü,
  • Dernek Kurma ve Üye Olma Özgürlüğü,
  • Kişi Dokunulmazlığı,
  • Yabancıların Türkiye’de Çalışması,
  • Çalışma İzni,
  • Sağlık Hizmetlerinden Yararlanma,
  • Türk Soylu Yabancıların Çalışma İzin ve Hakları,
  • Yabancı Sermayeli Şirket Kurma Şirketlere Ortak Olabilme Hakkı,
  • Yabancıların Sosyal Güvenlik Hakları,
  • Eğitim Hak ve Özgürlüğü,
  • Gayrimenkul Edinme Hakkı,
  • Miras Hakkı

VATANDAŞLIK İŞ VE İŞLEMLERİ NE KADAR SÜRER?

Vatandaşlık hukukunu ilgilendiren davalarında süre ilgili kurumun veya mahkemenin yoğunluğuna ve dosyanın kapsamına göre değişebilmektedir. Adalet Bakanlığı tarafından yargıda hedef süreler belirlenmiştir. Bu süreler davanın konusu ve niteliği uyarınca belirlenmiş olup İstinaf ve Yargıtay aşamaları bu süre içinde değerlendirilmez. Pratik uygulamalara göz atıldığında;

• Dilekçelerin tam ve eksiksiz olması
  • İlgili evrakların tamamlanmasında geçeni süreçler iş ve işlemin tamamlanma süresini etkilemektedir.

Ancak bir davanın en kısa süre içerisinde sonuçlanması doyanın yakından takip edilmesi ile birebir ilgilidir. İyi bir dosya takibi davanın gereksiz uzamasını engellemektedir.