Tapuya Tescil Talepli Dilekçe

ADRES                       :

DAVALI                      :

ADRESİ                       :

KONU                          : … Ada … Parsel Sayılı Taşınmazın Müvekkilimiz Adına Tescil Edilmesi Talebimizden İbarettir.

AÇIKLAMALAR

1- … mevkiinde bulunan dava konusu … ada … parsel  sayılı taşınmaz, tapuda,  …/ …/ … tarih ve …/ … Esas ve …/ … Karar sayılı … Asliye Hukuk Mahkemesi kararı  ile hakkında gaiplik kararı verilen … … isimli kişi adına kayıtlıdır.

2-)  4721 sayılı Türk Medeni Kanunu‘nun 713/I. maddesi gereğince; Tapu kütüğünde kayıtlı olmayan bir taşınmazı davasız ve aralıksız olarak yirmi yıl süreyle ve malik sıfatıyla zilyetliğinde bulunduran kişi, o taşınmazın tamamı, bir parçası veya bir payı üzerindeki mülkiyet hakkının tapu kütüğüne tesciline karar verilmesini isteyebilir.

Aynı maddenin II. fıkrasında; maliki tapu kütüğünden anlaşılamayan veya yirmi yıl önce hakkında gaiplik kararı verilmiş bir kimse adına kayıtlı bulunan taşınmazın tamamının veya bölünmesinde sakınca olmayan bir parçasının zilyedi de, o taşınmazın tamamı, bir parçası veya bir payı üzerindeki mülkiyet hakkının tapu kütüğüne tesciline karar verilmesini isteyebilir.

3-) Müvekkilimizin, dava konusu taşınmazı … yılından itibaren davasız ve aralıksız olarak yirmi yıl süre ile malik sıfatıyla zilyetliğinde bulundurması nedeni  ile işbu davayı açma zorunluluğu doğmuştur.

HUKUKİ NEDENLER                    : 4721 S. K. m. 19, 704, 705, 706, 707, 713, 714, 715, 717, 840, 892, 1008, 1013, 1021, 1023, 1025; 6100 S. K. m. 1, 2, 5, 6, 12; 3402 S. K. m. 25, 26, 27

HUKUKİ DELİLLER                      :

1-)… ada … parsel sayılı taşınmaz tapu kaydı,

2-) …/ …/ … tarih ve …/ … Esas ve …/ … Karar sayılı … Asliye Hukuk Mahkemesi kararı,

3-) Gaiplik kararı,

4-) Tanıkların isimleri ve adresleri ile tanıklık edecekleri konuları gösterir tanık listesi.

SONUÇ VE İSTEM

Yukarıda açıkladığımız nedenlerle, … ada … parsel sayılı taşınmazın müvekkilimiz adına tescil edilmesine, yargılama giderlerinin ve vekalet ücretinin davalı üzerinde bırakılmasına, karar verilmesini, Yüce Mahkemenizden saygıyla talep ederim.

Hemen Arayın
EnglishGermanRussiaFinlandIran