SENDİKAL TAZMİNAT TUTARI NASIL BELİRLENİR?
19763

SENDİKAL TAZMİNAT TUTARI NASIL BELİRLENİR?

Yukarıda belirtmiş olduğumuz sebeplerden birinin varlığı halinde işçinin bir yıllık ücret
tutarından az olmamak üzere sendikal tazminata hükmedileceği Kanun`da
belirtilmiştir.
. Görüldüğü üzere Kanun sendikal tazminatın alt sınırını belirlemiştir. Ancak
bu konuda üst sınırın nasıl belirleneceğine dair Kanun`da düzenleme söz konusu değildir. Bu
nedenle Yargıtay, uygulamada sendikal tazminatın belirlenmesi konusunda vermiş olduğu
kararlarla bir takım kriterler ortaya koymuştur.
Yargıtay 7. H.D.`nin konuya ilişkin vermiş olduğu kararda; “Sendikal nedene dayalı
fesihlerde sendikal tazminatın en az 1 yıllık ücret tutarında belirleneceği ifadesiyle alt sınır
belirlenmiş ancak üst sınır açık bırakılmıştır. Dairemiz yıllık ücretli izinle ilgili 53.
maddedeki kıdem sürelerini dikkate alarak belirlenmiş işe başlatmama tazminatı
bakımından uygulanan kıdem sürelerinin sendikal nedene dayalı
olarak, sendikaltazminatın belirlenmesinde de kıyasen 6 ay ile 5 yıl arasında kıdemi olan
işçi için 1 yıllık ücret tutarında, 5 yıl ile 15 yıl arasında kıdemi olan işçi için 1yıl 1 ay, 15
yıldan fazla kıdemi olan işçi için 1 yıl 2 aylık ücreti tutarında sendikal tazminatın
belirlenmesinin hakkaniyete uygun bir çözüm olacağını öngörmektedir.
Davacının kıdeminin 15 yılı aşkın olduğu gözetildiğinde sendikal tazminatın 1 yıl 2 ay
ücreti tutarında belirlenmesi gerekirken 1 yıllık ücreti tutarında belirlenmiş olması hatalı
olmuştur.
Belirtilen sebeplerle, 4857 sayılı Kanun’un 20. maddesinin 3. fıkrası uyarınca, hükmün