İcra ve İflas Suçu 10

İcra ve İflas Suçu 10

İcra ve İflas Suçu- Mal Beyanından Sonra Mal ve Kazançta Meydana Gelen Artışı Bildirmeme

Sonradan kazandığı malları veya kazancındaki artışı kanun hükmü uyarınca bildirmeye yükümlü olan borçlunun yani mal beyanından sonra mal ve kazançta meydana gelen artışı bildirmeme suçunu işleyen borçlunun kabul edilebilir bir mazereti bulunmaksızın yedi gün içeresinde icra dairesine mal beyanını bildirmemesi halinde (yazılı veya sözlü olarak) İİK. m.339 kapsamında cezalandırılır.

Kanun maddesinin ikinci fıkrası gereği icra suçları bakımından cezaya, alacaklının şikayeti üzerine karar verilir. Ancak borçlu icra takibine konu olan bedeli tamamen öderse bu cezası düşecektir.

Pek tabi ki borçlunun böyle bir bildirimde bulunabilmesi zorunluluğu için mal varlığında veya kazancında bir artış olmalıdır. Aksi durumda borçlunun bu madde kapsamında cezalandırılması düşünülemez.

Suça bakmaya görevli mahkeme İcra Ceza Mahkemesidir. Yetkili mahkeme ise, borçlunun işlem merkezinin bulunduğu yer mahkemesi veya takibin yapıldığı yer mahkemesidir.